Kako da instalirate SODIMM memoriju u svoj laptop računar

Korak 1. Nabavite alat koji vam treba

  • Treba vam nenamagnetisani šrafciger za otvaranje tj. skidanje panela ispod kog se nalazi memorijski slot u koji ćete ubaciti memorijski modul.
  • Treba vam korisničko uputstvo za vaš laptop računar.

Korak 2. "Uzemljite sebe"

Statički elektricitet moze da izazove oštećenja na hardveru dok radite sa njim. Tako da ne bi kojim slučajem došlo do oštećenja memorijskog modula ili delova laptopa dok dodajete memorijski modul potrebno je da na neki način razmagnetišete sebe.
Najbolji način za ovo jeste da koristite prsten ili narukvicu koju neki proizvodjači hardvera isporučuju sa svojim delovima.

Medjutim, ako ne posedujete nešto takvo onda mozete uraditi sledece

  • Isključite desktop računar, monitor, i sve periferne uredjaje (štampac, zvučnike, itd…)
  • Ostavite kabal od napajanja uključen (tj. nemojte vaditi strujni kabal iz napajanja).
  • Zatim lagano dotaknite neki neofarbani metalni deo kućišta računara.

Posle toga možete početi sa radom, ali postarajte se da u medjuvremenu ne odšetate negde, pošto ćete se opet naelektrisati (ako vam se to ipak desi, onda je najbolje da se opet razelektrišete na gore pomenuti način).

Korak 3. Skinite zaštitni panel sa kućista laptop računara

Pre nego sto uzmete šrafciger u ruku, najpre je potrebno da isključite laptop računar iz struje, i nakon toga da skinete bateriju sa njega.

Svako laptop kućiste se manje više razlikuje ponaosob, tako da je najbolje da prokonsultujete svoje korisničko uputsvo i saznate koji od panela na donjoj strani je potrebno skinuti. Potrebno je da saznate ispod kojeg panela se nalaze slotovi ili slot za dodavanje memorije.

LapMem1.jpg

Kada ste to uradili, onda uzmite šrafciger i lagano odvrnite sve šrafove koji drže taj panel. Nakon toga skinite panel.

LapMem2.jpg
LapMem3.jpg

Korak 4. Pronadjite slobodan SODIMM memorijski slot

LapMem4.jpg

Kada skinete zaštitni panel sa laptop računara, pronadjite slobodan SODIMM memorijski slot. Laptop računar na slici ima 2 SODIMM slota i oba su zauzeta. Najpre ćemo polako izvaditi jedan od ova dva modula i zameniti ga sa novim memorijskim modulom.

Korak 5. Izvadite memorijski modul koji menjate

Ukoliko posle skidanja panela, pronadjete slobodan SODIMM memorijski slot, onda je ovaj korak za vas suvišan i mozete ga preskočiti.
Medjutim ukoliko imate zauzet SODIMM memorijski slot onda je najpre potrebno da izvadite memorijski modul. Nakon toga možete instalirati novi memorijski modul.

LapMem5.jpg
  • Polako odmaknite poluge koje sa strane pridržavaju memorijski modul.
  • Držeći memorijski modul za ivice polako ga vucite ka sebi i podižite sve do nekih 45 stepeni i izvadite ga napolje iz memorijskog slota.

Korak 6. Instalirajte novi memorijski modul

Uzmite svoj novi memorijski modul.
Ako imate više od jednog slobodnog memorijskog slota onda ćete memoriju postaviti u slot sa najmanjim brojem.

LapMem6.jpg

Pod uglom od 45 stepeni polako ubacite memoriju u memorijski slot ,i zatim je, kada su svi pinovi ušli lepo u podnožja polako spustite ka dole. Kada je spustite treabalo bi da su obe poluge fiksirale memoriju.

LapMem7.jpg

Korak 7. Testirajte novu memoriju

Kada ste ubacili memoriju, onda pre nego što opet zatvorite laptop računar, vratite bateriju i upalite laptop.
Najpre idite u BIOS i proverite da li je memorija korektno očitana.
Ako jeste, onda možete podići svoj operativni sistem i pokrenuti neki program za proveru ispravnosti memorijskih modula (GoldMem, MemTest …).

Korak 8. Zatvorite laptop računar.

Ako ste uspešno istestirali memoriju, onda je vreme da zatvorite laptor, i to je to…

LapMem8.jpg
LapMem9.jpg